Sunday, January 3, 2010

dont bother...

dulu..aku menjadi kawan..
dulu...kau tak anggap aku mcm bos..
dulu..kau masuk bilik aku tak ketuk pintu..
dulu..kau panggil aku 'awok'..
dulu..hari2 kau belikan makanan..
dulu..suka2 kau perli aku..
dulu..kau tak hormat aku..
dulu..kau marah bila aku buat kerja separuh jalan
walaupun kau tahu aku sebenarnya ada hal lain yang lebih penting
dulu..kau suka sakat aku..
dulu..kau suka cabar aku..
dulu..kau suka buat aku marah..

kini..aku bukan lagi kawan..
kini..kau anggap aku macam bos..
kini..kau ketuk pintu bertalu2 sebelum masuk bilik aku..
kini..kau panggil aku 'cik'..
kini..aku senyum kau balas dgn muka sememeh..
kini..kau masih tak hormat aku..
kini..aku tak pernah tolong kau lagi..
kini..kau tak pernah bercakap dgn aku lagi..
kini..kau masih buat aku marah..

tetapi..aku hanya berdiam..
biarlah..kau dgn hidup kau..
dan aku dgn hidup aku..
kau tetap kau..
dan aku tetap aku..

i dont bother!!!!

No comments:

Post a Comment