Sunday, February 27, 2011

tudung for nikah...

aku masih konfius nk gunakan tudg mcmne utk nikah..
say NO to tudung ariani dan yg sewaktu dgnnye..bukan sbb tkut tkelepet mse cium tuk nikah (sbb rmi org ckp cmtu), tp sbb aku bukan pemakai tudung ariani atau 'tudg malas'<--ni hidd ckp... dan juga sbb en.hidd sendr plg xsuke ppuan esp aku pakai tudung tu, dia siap ckp 'if awk nk pakai..pakailah, tp jgn dpn sy'..hoho...sama jugak bila aku tny 'if sy nk pakai contact lens colour2 tu leh x?' cmtu jugakla jwpn dia 'boleh..tp jgn depan sy. sy xsuke.. mata awk da cntek, xyah nk pki lens..nmpk palsu sgt'..hoho..again.

ok ni adlh cth2 tudg yg biase dipakai oleh aku..
plz take note kbykan (eh..sume) adlh gmb self taken..so sila sediakan paper bag muntah yg skrg glemer dijadikan goodies bag smsa knduri tuu siap2 sblom tgk gmb2 ni..AWAS!!! Muahahahaa..


1st skali harusla tudung bawal..tudg yg tidak dimkn zmn, ececehh..btul ape..hehehe..tdg ni mane trn hrge,lgpon sesiapa pon sesuai pki tdg ni..xkira muka bulat, bujur, lonjong, pnjg..dan sbgainya..
tp tuk dijadikan tdg nikah rsnye xckup fancy la..wakakakkaaa..huhu..mngde2!! mcm terperasan lak sume gmb aku uplod ni sume dlm kete..muahahaa..very d obvious kot ko suke amik gmb dlm kete yati!!!!





seterusnya adlh selendang atau bhse jawenye 'shawl'..frankly speaking..aku bukanla org yg sng mengikut peredaran zaman..nk start pki shawl ni pon agk payah jugakla nk 'meyakinkan' diri sndri...mule2 pki pon mst lipat dpn..huhu..almklumla muka bulat mcm bola..hehehehehe~ tp yg bestnye rmi gak yg tny mcmne pki shawl cmni..siap bukak class agi..hehehee~ tp skg aku da bosan pki tdg cmnii..da mlas nk belit2...



ok next selendang jugak..tp cara pemakaian inner lain sket..ala2 syria..sungguhla aku xsesuai pki tdg cmni..xsesuai dgn bntuk muka..pnh skli pki cmni pegi pekeliling..rs mcm sume org tgk aku (wooppss.. gila perasan..) mungkin aku nmpk pelik sgt kot..hahahahahhaa..ok sy PANGKAH pki tdg mcm ni..



ok..next..pnh sekali tu demam nk pki tdg mcm ni..hari2 pki tdg style sama pon boring jugakk..huhuhu..inner sama je cume bhgn bwh di labuhkan sket..ala2 ct.. :P



ok pnh try jugak (kt umah je) pki selendang w/out inner..oopps..muka boollattttt..sila jgn cuba ini di luar kwsn..hahhaa..tkut kne gelakkkk...booo!!!!



next..tudung 'malaS' hehehehe..yg sudah kena banned dgn en.hidd...muahaha..siyes kalo aku pki mcm makcik2..ni cuba sume tdg ni mase kwn aku jual...die bukak sume aku cuba sume..diorg ckp ok je aku pki..but..naaaaa..x kot..hehehehe~PANGKAH!!!




OK NEXT..ADLH SHAWL..BERSAME INNER..ni apesal lak capslock ni..excited sungguh!!!hehehe..buat mase ni aku selesa pki tdg mcm ni..lgpon xde bntahan dr en tunang..lgpon jugak aku boleh mix n match..tdg yg sme akn nmpk bbeza if pki inner kaler lain..huhu..suke2...save bajet.. <--yeke? so...tudung yg mcmne sesuai tuk wedding..???SERIUS XDE IDEA..huhuhuhu...

4 comments:

  1. aku rasa...semua tudung sesuai je dgn ko.sbb ko dah cun.hehe.takpe aa ko tak pakai lens sbb mata ko dh besar dan bulat.lainla aku yg sepet mepet ni.nk cntik kene try pakai lens tp cmno.aku penakut nk masukkan bendalahh tu dlm mata laaa.sobsob...

    aku vote shawl dengan inner.yg lasttt skali ayat ko tu.hehehehehehe.jgn la pakai tudung ariani tu.boringggggg ;p

    banyak betul gmbr hang dlm kete.lol

    ReplyDelete
  2. huhhuhu..tp kaler cm brownish sket lg lawa kan..ngeee~~~~
    aku tgh pk2 nk wat ank tdg sndr utk nikah nnti..bli inner putih then patch2...wokey x?huahuahuaaa...aku pengantin bajet.. :P

    mmg byk ok gmb dlm kete..kalo aku jd ko yg sllu ngadap jam mst lg byk hahahahahaa..nk ilangkan boring...

    ReplyDelete
  3. hahaha.aku tak suka amik gmbr sndri aaa.aku tak cun pon.lainla kalau cun cm ko merata2 aku amik gmbr sndri hahahah.ok gak idea ko tuh.kalauj dh lawa pakai ape pun lawa yati..huhu

    ReplyDelete
  4. ko ni merendah diri sgt lisa..yg penting ko cntek di mata KR..kan..kan..?hehehee..

    ReplyDelete